Посвідчення цивільно-правових договорів, а саме:
- договори купівлі-продажу нерухомого та/або рухомого майна,
- договори дарування нерухомого та/або рухомого майна,
- договори позики грошових коштів,
- договори найму (оренди) нерухомого та/або рухомого майна,
- договори довічного утримання (догляду),
- та інші договори.
Для договорів дарування та/або купівлі-продажу квартири необхідні наступні документи:
- Правовстановлюючий документ на квартиру (це може бути Свідоцтво про право власності, Свідоцтво про право на спадщину, Договір купівлі-продажу, Договір дарування та інше);
- Технічний паспорт на квартиру (термін придатності технічного паспорту 5 років з моменту його виготовлення, якщо Ваш технічний паспорт виготовлений раніше ніж 5 років назад, то потрібно зробити новий);
- Інформаційна довідка БТІ про наявність та/або відсутність реєстрації права власності на квартиру, або якщо право власності на нерухоме майно зареєстровано в державному реєстрі речових прав то потрібно надати Витяг з Державного реєстру речових прав про реєстрацію права власності;
- Експертна оцінка квартири (обов’язково з реєстрацією в фонді державного майна України);
- Паспорт фізичної особи – власника нерухомого майна (паспорт старого зразка книжечкою або паспорт нового зразка – ID-картка);
- Довідка про присвоєння реєстраційного номеру облікової картки платника податків (ідентифікаційний номер) фізичній особі – власника нерухомого майна;
- Довідка про реєстрацію місця проживання фізичної особи – власника нерухомого майна (потрібна у разі наявності у фізичної особи паспорту громадянина України нового зразка – ID-картки).
Якщо власник нерухомого майна набув нерухоме майно під час перебування у зареєстрованому шлюбі, то від другого з подружжя (чоловіка чи дружини) потрібно зробити згоду на продаж або дарування нерухомого майна.
Від другого з подружжя потрібно пред’явити паспорт, реєстраційний номер облікової картки платника податків, та свідоцтво про шлюб.
Якщо нерухоме майно дарується родичам першого ступеню споріднення, то нотаріусу потрібно надати докази родинних зв’язків – Свідоцтво про народження, Свідоцтво про шлюбу, тощо.
Для договорів дарування та/або купівлі-продажу житлового будинку та земельної ділянки, на якій він розташований, необхідні наступні документи:
- Правовстановлюючий документ на будинок (це може бути Свідоцтво про право власності, Свідоцтво про право на спадщину, Договір купівлі-продажу, Договір дарування та інше);
- Технічний паспорт на будинок (термін придатності технічного паспорту 5 років з моменту його виготовлення, якщо Ваш технічний паспорт виготовлений раніше ніж 5 років назад, то потрібно зробити новий);
- Інформаційна довідка БТІ про наявність та/або відсутність реєстрації права власності на будинок, або – Якщо право власності на нерухоме майно зареєстровано в державному реєстрі речових прав то потрібно надати Витяг з Державного реєстру речових прав про реєстрацію права власності;
- Правовстановлюючий документ на земельну ділянку (це може бути Державний акт на право власності на земельну ділянку, Свідоцтво про право власності, Свідоцтво про право на спадщину, Договір купівлі-продажу, Договір дарування та інше);
- Витяг з Державного земельного кадастру на земельну ділянку (Відповідно до п. 178 постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження порядку ведення Державного земельного кадастру» від 17.10.2012 року № 1051, витяг з Державного земельного кадастру є дійсним протягом трьох місяців з моменту його видачі);
- Експертні оцінки будинку та земельної ділянки (обов’язково з реєстрацією в фонді державного майна України);
- Паспорт фізичної особи – власника нерухомого майна (паспорт старого зразка книжечкою або паспорт нового зразка – ID-картка);
- Довідка про присвоєння реєстраційного номеру облікової картки платника податків (ідентифікаційний номер) фізичній особі – власника нерухомого майна;
- Довідка про реєстрацію місця проживання фізичної особи – власника нерухомого майна (потрібна у разі наявності у фізичної особи паспорту громадянина України нового зразка – ID-картки).
Якщо власник нерухомого майна набув нерухоме майно під час перебування у зареєстрованому шлюбі, то від другого з подружжя (чоловіка чи дружини) потрібно зробити згоду на продаж або дарування нерухомого майна.
Від другого з подружжя потрібно пред’явити паспорт, реєстраційний номер облікової картки платника податків, та свідоцтво про шлюб.
Якщо нерухоме майно дарується родичам першого ступеню споріднення, то нотаріусу потрібно надати докази родинних зв’язків – Свідоцтво про народження, Свідоцтво про шлюбу, тощо.
Для договорів дарування та/або купівлі-продажу земельної ділянки, яка вільна від забудови, необхідні наступні документи:
- Правовстановлюючий документ на земельну ділянку (це може бути Державний акт на право власності на земельну ділянку, Свідоцтво про право власності, Свідоцтво про право на спадщину, Договір купівлі-продажу, Договір дарування та інше);
- Витяг з Державного земельного кадастру на земельну ділянку (Відповідно до п. 178 постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження порядку ведення Державного земельного кадастру» від 17.10.2012 року № 1051, витяг з Державного земельного кадастру є дійсним протягом трьох місяців з моменту його видачі);
- Якщо право власності на нерухоме майно зареєстровано в державному реєстрі речових прав то потрібно надати Витяг з Державного реєстру речових прав про реєстрацію права власності;
- Експертна оцінка на земельну ділянку (обов’язково з реєстрацією в фонді державного майна України);
- Довідка про відсутність забудови на земельній ділянці (потрібна лише в тих випадках коли цільове призначення земельної ділянки – для будівництва та обслуговування житлового будинку та споруд);
- Паспорт фізичної особи – власника нерухомого майна (паспорт старого зразка книжечкою або паспорт нового зразка – ID-картка);
- Довідка про присвоєння реєстраційного номеру облікової картки платника податків (ідентифікаційний номер) фізичній особі – власника нерухомого майна;
- Довідка про реєстрацію місця проживання фізичної особи – власника нерухомого майна (потрібна у разі наявності у фізичної особи паспорту громадянина України нового зразка – ID-картки).
Якщо власник нерухомого майна набув нерухоме майно під час перебування у зареєстрованому шлюбі, то від другого з подружжя (чоловіка чи дружини) потрібно зробити згоду на продаж або дарування нерухомого майна.
Від другого з подружжя потрібно пред’явити паспорт, реєстраційний номер облікової картки платника податків, та свідоцтво про шлюб.
Якщо нерухоме майно дарується родичам першого ступеню споріднення, то нотаріусу потрібно надати докази родинних зв’язків – Свідоцтво про народження, Свідоцтво про шлюбу, тощо.
Для договорів дарування та/або купівлі-продажу гаражного боксу необхідні наступні документи:
- Правовстановлюючий документ на гаражний бокс (це може бути Довідка гаражного кооперативу про членство особи в кооперативі та внесення таким членом кооперативу пайового внеску в повному обсязі, Свідоцтво про право власності, Свідоцтво про право на спадщину, Договір купівлі-продажу, Договір дарування та інше);
- Довідка гаражного кооперативу гаражний бокс (а саме про те що громадянину ПІБ, належить гаражний бокс №__, за адресою: ____, та що гаражний кооператив розташований на земельній ділянці кадастровий номер: ____, яка перебуває у власності (або орендується) гаражного кооперативу на підставі: _______(вказати на підставі яких саме документів).
- Технічний паспорт на гаражний бокс (термін придатності технічного паспорту 5 років з моменту його виготовлення, якщо Ваш технічний паспорт виготовлений раніше ніж 5 років назад, то потрібно зробити новий);
- Інформаційна довідка БТІ про наявність та/або відсутність реєстрації права власності на гаражний бокс, або – Якщо право власності на нерухоме майно зареєстровано в державному реєстрі речових прав то потрібно надати Витяг з Державного реєстру речових прав про реєстрацію права власності;
- Експертна оцінка гаражного боксу (обов’язково з реєстрацією в фонді державного майна України);
- Паспорт фізичної особи – власника нерухомого майна (паспорт старого зразка книжечкою або паспорт нового зразка – ID-картка);
- Довідка про присвоєння реєстраційного номеру облікової картки платника податків (ідентифікаційний номер) фізичній особі – власника нерухомого майна;
- Довідка про реєстрацію місця проживання фізичної особи – власника нерухомого майна (потрібна у разі наявності у фізичної особи паспорту громадянина України нового зразка – ID-картки).
Якщо власник нерухомого майна набув нерухоме майно під час перебування у зареєстрованому шлюбі, то від другого з подружжя (чоловіка чи дружини) потрібно зробити згоду на продаж або дарування нерухомого майна.
Від другого з подружжя потрібно пред’явити паспорт, реєстраційний номер облікової картки платника податків, та свідоцтво про шлюб.
Якщо нерухоме майно дарується родичам першого ступеню споріднення, то нотаріусу потрібно надати докази родинних зв’язків – Свідоцтво про народження, Свідоцтво про шлюбу, тощо.
Загалом про податки та збори за продаж нерухомого майна або його дарування:
У випадках дарування:
Якщо нерухоме майно дарується родичам першого ступеню споріднення на такий дарунок податок не нараховується.
Якщо нерухоме майно дарується іншим особам, які не є родичами першого ступеню споріднення – такий дарунок оподатковується за ставкою 5 %, та нараховується військовий збір – 1,5% від ринкової вартості нерухомого майна.
Якщо нерухоме майно дарується від фізичної особи громадянина України нерезиденту (громадянину іншої країни чи особі без громадянства), або навпаки нерезидент робить дарунок фізичній особі громадянину України, то такий дарунок оподатковується за ставкою 18 %, та нараховується військовий збір – 1,5% від ринкової вартості нерухомого майна.
Держмито за договорами дарування нерухомого майна – 1% від ринкової вартості нерухомого майна.
У випадках купівлі-продажу:
В разі купівлі-продажу нерухомого майна, яке перебувало у власності фізичної особи громадянина України більше ніж три роки та продаж нерухомого майна від імені цієї особи здійснюється перший раз за календарний рік – на такий дохід податок не нараховується.
Податок також не нараховується за продаж об’єктів нерухомого майна набутого у спадок.
В усіх інших випадках податок за продаж нерухомого майна з громадян України нараховується за ставкою 5 %, та нараховується військовий збір – 1,5% від ринкової вартості нерухомого майна.
Якщо нерухоме майно продається нерезидентом, то такий дохід оподатковується за ставкою 18 %, та нараховується військовий збір – 1,5% від ринкової вартості нерухомого майна.
Держмито за договорами купівлі-продажу нерухомого майна – 1% від ринкової вартості нерухомого майна.
Пенсійний збір за продаж нерухомого майна – 1% від ринкової вартості нерухомого майна.
За продаж таких об’єктів нерухомого майна як гаражний бокс, нежитлові приміщення, та нерухоме майно яке перебуває у власності громадян менше ніж три роки, завжди нараховується податок за ставкою 5 %, та нараховується військовий збір – 1,5% від ринкової вартості нерухомого майна.
Для договорів дарування та/або купівлі-продажу рухомого майна – транспортного засобу, необхідні наступні документи:
- Правовстановлюючий документ на транспортний засіб (це може бути Свідоцтво про реєстрацію ТЗ, Свідоцтво про право власності на судно, Судновий білет а інше);
- Експертна оцінка ТЗ (обов’язково з реєстрацією в фонді державного майна України), або у випадку купівлі-продажу автомобіля є можливість вказати середньоринкову вартість ТЗ.
Середньоринкову вартість транспортного засобу для цілей оподаткування операцій з продажу або обміну об’єктів рухомого майна відповідно до пункту 173.1 статті 173 Податкового кодексу України з урахуванням вимог Порядку визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів, мотоциклів, мопедів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 403 від 10 квітня 2013 року зі змінами можливо розрахувати використовуючи наступне посилання на офіційний сайт Міністерства економічного розвитку і торгівлі України:
http://me.gov.ua/Vehicles/CalculatePrice?lang=uk-UA&calculationMode=2 - Паспорт фізичної особи – власника ТЗ (паспорт старого зразка книжечкою або паспорт нового зразка – ID-картка);
- Довідка про присвоєння реєстраційного номеру облікової картки платника податків (ідентифікаційний номер) фізичній особі – власника ТЗ;
- Довідка про реєстрацію місця проживання фізичної особи – власника ТЗ (потрібна у разі наявності у фізичної особи паспорту громадянина України нового зразка – ID-картки).
Якщо власник ТЗ набув ТЗ під час перебування у зареєстрованому шлюбі, то від другого з подружжя (чоловіка чи дружини) потрібно зробити згоду на продаж або дарування ТЗ.
Від другого з подружжя потрібно пред’явити паспорт, реєстраційний номер облікової картки платника податків, та свідоцтво про шлюб.
Якщо ТЗ дарується родичам першого ступеню споріднення, то нотаріусу потрібно надати докази родинних зв’язків – Свідоцтво про народження, Свідоцтво про шлюбу, тощо.
Загалом про податки та збори за продаж рухомого майна або його дарування:
У випадках дарування:
Якщо ТЗ дарується родичам першого ступеню споріднення на такий дарунок податок не нараховується.
Якщо ТЗ дарується іншим особам, які не є родичами першого ступеню споріднення – такий дарунок оподатковується за ставкою 5 %, та нараховується військовий збір – 1,5% від ринкової вартості нерухомого майна.
Якщо ТЗ дарується від фізичної особи громадянина України нерезиденту (громадянину іншої країни чи особі без громадянства), або навпаки нерезидент робить дарунок фізичній особі громадянину України, то такий дарунок оподатковується за ставкою 18 %, та нараховується військовий збір – 1,5% від ринкової вартості ТЗ.
У випадках купівлі-продажу:
В разі купівлі-продажу ТЗ, якщо це легковий автомобіль, мопед або мотоцикл, та такий продаж рухомого майна вчиняється перший раз за календарний рік – на такий дохід податок не нараховується.
У випадку продажу вантажного транспортного засобу, причепів, річкових та морських суден, або у випадку продажу рухомого майна другий раз за календарний рік громадянами України нараховується податок за ставкою 5 %, та військовий збір 1,5% від ринкової вартості ТЗ.
Якщо ТЗ продається нерезидентом, то такий дохід оподатковується за ставкою 18 %, та нараховується військовий збір – 1,5% від ринкової вартості ТЗ.
Для договорів оренди (найму) авто необхідні наступні документи:
Від Юридичних осіб:
- Статут
- Протокол (або Рішення) про призначення директора
- Виписка про реєстрацію юридичної особи
- Протокол (або Рішення) про взяття в оренду автомобіля (З НОТАРІАЛЬНО ЗАСВІДЧЕНИМИ ПІДПИСАМИ)
Вказати який саме автомобіль орендувати, на який термін, та яка сума платежу в місяць - Витяг про стан юридичної особи (актуальною датою – а саме день в день з договором оренди авто – його можливо зробити через Інтернет за наступним посиланням https://usr.minjust.gov.ua/ua/paidextract
- Паспорт директора
- Довідка про присвоєння реєстраційного номеру облікової картки платника податків (ідентифікаційний номер) фізичній особі – директора
Директор приходить особисто, бере печатку та Свідоцтво про реєстрацію ТЗ (техпаспорт на автомобіль). Всі документи приносяться в оригіналах.
Від фізичних осіб:
- Паспорт фізичної особи (паспорт старого зразка книжечкою або паспорт нового зразка – ID-картка);
- Довідка про присвоєння реєстраційного номеру облікової картки платника податків (ідентифікаційний номер) фізичній особі;
- Довідка про реєстрацію місця проживання фізичної особи (потрібна у разі наявності у фізичної особи паспорту громадянина України нового зразка – ID-картки).
Якщо орендодавець (власник авто) одружений, то другий із подружжя надає згоду на передачу в оренду транспортного засобу.
Орендодавець (власник авто) з дружиною (чоловіком) приходять особисто з усіма оригінальними документами.
Від другого з подружжя потрібно пред’явити паспорт, реєстраційний номер облікової картки платника податків, та свідоцтво про шлюб.